İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • Sistem ve Operasyon Müdürlüğü

    Sıkça Sorulan Sorular

    EKOID


    Şifresini unuttuğunuz ya da bilmediğiniz Ekoid hesabınıza ait bilgileri IT Support ofisimize şahsen müracaat ederek alabilirsiniz.

    Hayır. EkoID ile OASIS sistemleri birbirinden bağımsız olarak çalışır. OASIS login sayfasından üniversite e-posta adresinize ya da tanımlı ise cep telefonunuza yeni şifre talebinde bulunabilirsiniz.

    İNTERNET

    1. Kayıt yaptırmak istediğiniz cihazınızı IT Support ofisimize  getiriniz.
    2. Cihazı Sistem ve Operasyon IT Support görevlisine Okul Kartınız ile birlikte teslim ediniz.

    Mesai saatleri dışında ise;

    Bilgi Teknoloji Direktörlüğümüz bünyesinde yer alan; Sistem ve Operasyon Müdürlüğümüz ile Yazılım ve Otomasyon Müdürlüğümüzün iş birliği ile geliştirilen NetRegister sistemi devreye alınmıştır.

    İlgili sistem ile, Sistem ve Operasyon Destek ofisimize bizzat uğramanıza gerek kalmadan; dizüstü bilgisayar, tablet, telefon gibi akıllı cihazınızı kampüs ağı hizmetlerinden faydalanabilmek için; kolayca online kayıt başvurusunda bulunabilirsiniz

    NetRegister sistemine BURADAN erişebilirsiniz.

    Dizüstü bilgisayarınızın Internet aktivasyonunu daha önceden yapıldıysa yeni bir aktivasyon işlemine gerek yoktur.

    YAZILIMLAR

    Evet.
    Üniversitemiz “Autodesk Student Community Programına” üyedir. Autodesk Community tarafından sağlanan yazılımlardan, öğrencilerimiz, akademik ve idari personelimiz ücretsiz olarak faydalanabilirler. Yazılımlara ulaşabilmek için üniversiteniz mail adresi ile kayıt olmanız yeterlidir.

    Kayıt İşlemleri Hakkında Detaylı Bilgi İçin TIKLAYINIZ

    Bu programa üye kurum ve kuruluşlar için Microsoft yazılımlarının ücretsiz olarak temin edilebileceği yazılım indirme hizmeti platformudur.
    Üniversitemiz Microsoft Azure üyesidir. Üniversitemiz öğrencileri ile akademik ve idari personelimiz bu hizmetten faydalanabilir.

    Microsoft Azure aboneliğinizin başlatmak için üniversite mail adresinizden “Microsoft Azure Üyelik Aktivasyonu” konulu e-postayı “itsupport@ieu.edu.tr” adresine gönderiniz.. Talebiniz en geç 24 saat içersinde değerlendirilecek ve uygun bulunması durumunda programa üyeliğiniz gerçekleşecektir. Program üyeliğinizin gerçekleştiğine dair tarafınıza gönderilecek hesap bilgileri ile kullanıma başlayabilirsiniz.

    Office 365, dilediğiniz yerden kurulum yapabileceğiniz Internet üzerinden etkinleştirilebilen, kullanıcıların birden fazla bilgisayar ve cihaza yükleme yapabilecekleri, web konferans işlevleri, One Drive ek çevrimiçi depolama alanı, entegre bulut tabanlı kullanım özellikleri sunan, Office uygulamalarının sürekli güncel ve tam özellikli masaüstü sürümlerini de içeren yeni ofis bir hizmettir.

    Office 365 ile Office uygulamasının en yeni sürümlerine sahip olursunuz. Office 365 kullanıcıları, her zaman kullanıma sunulan en yeni Office uygulamalarını alırlar. Office’in yeni bir sürümünü yayınlandığında, yazılımını en yeni sürüme güncelleştirme seçeneğine sahip olduğunuzu haber veren bir bildirim alırsınız.

    Office 365 ile e-posta, kişisel takvim, çevrimiçi doküman yönetimi ve düzenleme yeteneği, anlık ileti, mobil ve masaüstü cihazlar ile internet üzerinden erişim sağlayabilir ve tüm hizmetleri bir bütün olarak kullanabilirsiniz.

    Office 365 ile buluttaki Office belgelerini (Word, PowerPoint, Excel ve OneNote) kolaylıkla alabilir, düzenleyebilir ve kaydedebilir, takım arkadaşlarınızla birlikte aynı belge üzerinde çalışabilir ve anlık ileti çevrimiçi konferans özelliklerini kullanabilirsiniz.

    Office365’in, Office ile karıştırılmaması gerekir; Office, masaüstü veya dizüstü bilgisayarınıza yüklenen üretkenlik yazılımıdır. Bir paket halinde satın alınır aylık ve yıllık abonelik söz konusu değildir. Office paketleri genel olarak Word, Excel, PowerPoint, One Note ve Outlook gibi uygulamaları içermektedir. Tüm yeni Office paketleri bu uygulamaların en son sürümlerini içerir. Bu paketler yalnızca bir kişisel bilgisayara yüklenebilir.

    Office 365 en belirgin olarak Internet üzerinden aktive edilmesi her an her yerde birden fazla cihaza kurulabilmesi ve entegre bulut desteği özellikleri ile mevcut Office sürümlerinden ayrılır ve ayrı bir uygulama olarak bilgisayarınıza kurulur.

    Office 365 mimarisi gereği bilgisayarınızda yüklü Office ile birlikte çalışabilir. Office 2007, Office 2010, Office 2013 kullanıcıları, Office 365 ile oluşturulmuş belgeleri hiçbir ek eyleme gerek kalmadan çalıştırabilir.

    Office 365, Office’in 2007 ve daha yeni sürümleriyle uyumludur birlikte çalışabilir. En iyi Office 2010 ve 2011 for Mac ile çalışır. Office 2007 ve Office 2008 for Mac ile az oranda sınırlandırılmış işlevlerle çalışabildiğinden Office 365’in bu sistemlere kurulması tavsiye edilmez.

    Office’in eski sürümlerini kullanıyorsanız ve Office 365 ile birlikte kullanmak istiyorsanız, Office’in daha yeni bir sürümüne geçmeniz gerekmektedir.

    Office 365’i standart bir Office yüklü bilgisayarlar yerine herhangi bir ofis uygulaması bulunmayan ya da ofis lisansı bulunmayan bilgisayarınıza, birden fazla bilgisayarınız ya da cihazın var ise lisanslama problemi yaşamamız için bu cihazlarınızda (tablet, cep telefonu) kullanmanız tavsiye edilmektedir.

    Mevcut Ofis 365 lisansınız ile en fazla 5 farklı yükleme yapılabilmektedir.

    EKOKART

    Öğrenci iseniz;

    Yeni kart başvurusu için “Öğrenci İşleri Müdürlüğüne” müracaat ediniz.

    Akademik-İdari Personel iseniz;

    İnsan Kaynakları Müdürlüğümüze kartınızın kaybolduğunu bildirerek, yeni kart için başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

    IT Support ofisimize müracaat ederek kartınızın kontrol edilmesini sağlayınız.

    E-POSTA

    “itsupport@ieu.edu.tr” adresine konuyla ilgili olarak mail atarak kota artırım talebinde bulunabilirsiniz. Yapılacak incelemenin sonucunda uygun bulunması durumunda kotanız arttırılacaktır.

    WEB ALANI

    IT Support ofisimize şahsen müracaat ederek destek almanız gerekmektedir.

    SKS Müdürlüğü aracılığı ile ilgili talebinizin Sistem ve Operasyon Müdürlüğüne iletilmesini sağlayınız. Talebiniz incelenerek uygun bulunması durumunda web alanı oluşturularak teslim edilecektir.

    VERİTABANLARI

    Evet, Üniversitemiz Kütüphane veritabanlarına kampüs dışından erişebilirsiniz. İlgili hizmet için yapmanız gereken ayarlara BURADAN ulaşabilirsiniz.

    DNS ayarlarınızın otomatik olarak ayarlamış olduğunuzdan emin olunuz. Kullanıcı adı ve şifre olarak EkoID bilgilerinizi girmeniz gerekmektedir.

    LABORATUVAR

    Evet. Bu çalışmaların düzenli ve kontrollü bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için öğrencilerimiz Sistem ve Operasyon Destek ofisimizden Laboratuvar izin formu alarak dersin öğretim üyesinin/görevlisinin onayını almak suretiyle yararlanmaları mümkün olabilecektir.

    eduroam

    Hayır. eduroam hizmetinden yalnızca ziyaret ettiğiniz üniversitelerde faydalanabilirsiniz.

    GÜVENLİK

    Sistem ve Operasyon Müdürlüğü, kullanıcılarımızdan hiç bir şekilde böyle bir şifre isteğinde bulunmaz. Böyle bir mail iletisi almanız durumunda lütfen dikkate almayınız ve kesinlikle şifre bilgilerinizi vermeyiniz.